Завършила е бизнес администрация и магистратура по реклама и бранд мениджмънт. Нищо чудно, че прекарва цели 13 години в рекламната индустрия. Там натрупва изключителен опит в грижата за екипите на компаниите, в които работи, организирайки и развивайки редица образователни формати, вътрешни инициативи и – малко неочаквано, но факт – щастието на служителите. Saatchi&Saatchi виждат таланта ѝ дава на останалите точно това, от което имат нужда, дори още да са го пожелали, и ѝ гласуват доверие като я правят първия Happiness Manager в България. А тя успешно разработва редици формати като Saatchi Circle, Taalks&Taalks, магистратурата “Реклама и бранд мениджмънт”, както и цялата стажантската програма на Publicis Groupe България.
Сега Петя Григорова e директор “Развитие на студенти” в ARC Academy и е част от екипа на академията от създаването ѝ. Основната ѝ мисия е да помага на хората да напипат верния професионален път, по който не просто да тръгнат, а направо да им се лети. Мотивацията зад всичко това е резултатът – по-добри, по-умни, по-успешни хора.

Преди да “влезем в играта”, много бихме искали да ни разкажете какво значи мениджър Щастие – защото сте била и такъв, и как да се сдобием и ние с Happiness Manager?
Happiness Manager е експерт човешки ресурси с по-специална квалификация. Една от основните ценности, в които вярва е, че щастливите служители са по-ангажирани, мотивирани и ефективни. Голяма част от ангажиментите му са свързани с това да направи преживяването на служителите в дадена компания добро, приятно, забавно и удовлетворяващо. От кандидатстването на служителя през развитието в компанията до неговото излизане от нея. С това на практика се занимава всеки HR, разликата с Happiness Manager e подходът.
Всяка компания изповядва различни ценности, има различни служителите, а те са различни хора – стратегията на Happiness Manager е различна спрямо всеки от тях. Изключително важно качество на Happiness Manager е да умее да се сближава с хората, да ги познава и да изгради доверие – той е част от екипа и винаги е там за тях.
В професионалния си път съм заемала тази роля само в една компания и в сфера, в която познавам добре както хората, така и бизнеса – нещо, което е изключително важно. Личното ми мнение е, че всяка една организация има своя Happiness Manager, просто трябва да се огледате. В компанията, в която работех, бяхме смели и обявихме тази позиция.
Работили сте 13 години в рекламната индустрия. Какво си взехте от нея в настоящата си работа и какво се радвате, че си остава само там, в онези 13 години?
За тези години получих много, много знание. Това, което безспорно взех от рекламната индустрия, е доброто умение за водене на комуникация, познания за различни бизнеси, екипна работа, структурирането и менажирането на различни процеси, познаването на хората.
Може би единственото, което не съм взела от рекламата е това да се приемаш на сериозно – не ми и липсва.
Немалка част от предишния ви професионален опит е свързана с организиране и менажиране на различни образователни инициативи. Кое е най-удовлетворяващото в подобна работа?
В ролята си на Happiness Manager съм отговаряла за различни инциативи, образователни формати, част от които насочени към служителите в компанията, както и такива за хора извън нея.
Хората, емоциите им, успехите, развитието им – това ме вдъхновява.
Най-голямото удовлетворение, което получаваш, е резултатът – аз го наричам “магия”. Усещането, че твоите действия носят радост, помагат в развитието, постигат нечии професионални цели и успехи, а ти си част от това и си помогнал по този път.

В момента сте директор Развитие на студенти в ARC Academy. Ще ни разкажете ли какво ви доведе до тази позиция?
Бях поканена да се присъединя към екипа на ARC Academy с фокус грижа за студентите на база опита, който вече имах покрай различните образователни инициативи в предишната компания. В ARC Academy имам удоволствието да работя с невероятни професионалисти, част от които познаваха работата ми от по-рано, както и аз тяхната. Останалото е химия и общи цели – да развиваме образователната среда в България.
Какво е естеството на работата ви; кое е най-интересното в нея?
В основата си работата ми е свързана с преживяването на студентите ни в ARC Academy. От подаването на кандидатурата им през одобрението и записването им в академията, цялостното преживяване по време на обучението им до тяхното завършване и старт на кариерата им.
Какъв е профилът на студентите в ARC Academy и за какви хора е академията?
Ако мога да го опиша с една дума: цветен. ARC Academy e място за талантливи и мотивирани хора, които имат желание да се развиват в областта на гейм индустрията и дигиталното изкуство. Хора, които искат да развият креативността си. Те могат да бъдат с художествен опит или technical art, или просто да са добри в създаването на истории и сюжети.
Какво представлява процесът по кандидатстване; какви са различните етапи и какво е важно за всеки от тях?
Първият етап е подаването на кандидатура през платформа на нашия уебсайт. Тя е кратко представяне на кандидата под формата на свободен текст, портфолио или просто творби, които показват уменията му, и контакт за връзка с него.
Вторият етап от процеса е покана от нашия екип, за да се запознаем с кандидата, с неговата мотивация и желание за развитие.
И третият етап всъщност е обратната връзка, която човекът получава от нас относно кандидатурата си в рамките на 7 дни. Още на този етап ние консултираме кандидатите относно ролята в гейм индустрията, която е подходяща за тях и в която искат да се развиват. Често работим със студентите си през оставащото време до старта на Академията, за да развиваме различни умения, които ще им бъдат от полза по време на обучението.

Какви съвети можете да дадете на хората, решили да кандидатсват в ARC Academy?
Най-важният съвет, който бих дала, е да вярват в себе си и в уменията си и да преследват мечтите и целите си. Често креативните хора подценяват таланта си, нуждаят се от подкрепа и от това някой друг да им покаже посоката.
В ARC Academy работят и преподават изключителни професионалисти, винаги отворени към разговор. Независимо дали сте взели решение да кандидатствате или не, винаги може да се свържете с нашия екип, за да поговорим и проведем консултация напълно безплатно.
Може би ще харесате
Още от Жените могат всичко
Диана – енергия и маркетинг за трима
„Никой не разбира от маркетинг”, твърди Диана, която всъщност разбира точно от маркетинг. И написа книга по темата. Тя разбира …
Дария Симеонова: „Всеки, който казва „Мен не ме мислете“, дълбоко в себе си иска да бъде в мислите на някого
Деликатното ѝ присъствие и аристократичната ѝ сдържаност, които се виждат през телевизионния екран и от театралната сцена, са в абсолютна …
Любов от първо пързаляне
След броени дни в София ще се проведе първенство по хокей на лед. Да, далеч е от блясъка на олимпийските …