Вероятно има само едно нещо, което е в състояние да разстрои аудиторията повече от разплакано дете и това е да гледаш как някой нарочно разплаква малко дете.
Италианската рекламна агенция FCB Milan са използвали именно тази тактика в изготвянето на новата си рекламна кампания „Moms don’t quit“ или „Майките не напускат“ за своя клиент – изданието Corriere Dela Cera.
Явно кампанията е замислена като провокация, с която да се покаже, че в Италия битува схващането, че работеща майка е взаимоизключващ се термин. Това, разбира се, е достатъчно неадекватно за Европейска държава в 21 век, но по-шокиращото е изборът на сценарий за видео кампанията.
Клипът започва с текст:
„В продължение на десетилетия в Италия работодатели карат жени да подписват празни молби за напускане на работа, които използват в случаи на майчинство.“
Това е достатъчен шок само по себе си, но видеото продължава със сцени как жени четат на глас писмо за напускане на децата си, с което им казват, че се отказват да бъдат майки.
Очевидно видеото може да разчувства всяка аудитория. Целта му явно е да провокира промяна в начина на мислене в бизнеса и обществото към работещите майки, както и да ги насърчи „да не се отказват“.
Освен симпатии и съпричастност, видеото провокира, обаче, и гневни реакции:
Helen Ryan Не разбирам какво точно е посланието на това видео. Че децата искат майките им да са си у дома ли или че децата не искат майките им работят? И в двата случая видеото изглежда много манипулативно- Не е честно за целите на реклама да ги разстройват и да им вкарват такива идеи в главата… че майките им ще се откажат и ще си тръгнат. Като цяло е безмислена реклама. Нищо не струва.
Jen Barnett Извинявайте, ама не вярвам на тази реклама. Никоя майка няма да подложи детето си на такова глупаво внушение. Жалка реклама. Лоша актьорска игра. Лоша идея.
Вижте противоречивата кампания (на английски):
А иначе всички знаем, че това не са първите майки, склонявани да напускат работа, защото майките са нежелан персонал поради риска от чести отсъствия. Това, разбира се, е абсолютно нарушение на правата на работещата жена и е в разрез с Кодекса на труда, а тъй като работодателят знае за тези подробности, често се случва да се измислят несъществуващи причини за напускане или жените биват склонявани да приемат популярното „по взаимно съгласие“.
Затова, майки, ако се окажете в подобна ситуация, търсете си правата!
Може би ще харесате
Още от Водещи
Мислех, че дъщеря ми е злояда. А всъщност има хранително разстройство
Това е личната история на една майка, на която ѝ отнема 13 години да разбере какъв е проблемът на дъщеря …
Нели и някои последици от тормоза в училище
„Името ми е Нели и съм жертва на пластичната хирургия. Ако не познавате някой, който има пет ринопластики и си …
Мамо, имаш сопол!
Теодора Илиева вече ни разказа за любовния си живот в Tinder. Сега на дневен ред е разказ за дъщеря ѝ, …
1 коментар
Трудно се говори за това в публичното пространство.
Когато започнах работа за пръв път на по-отговорна позиция в текстилния бранш, бързо ми разясниха как стоят тези неща в фирмата която работех. Използваш пъления срок майчинство- напускаш по взаимно съгласие; използваш една година- връщат те, но по преценка на работодателя могат да те преназначат на различна позиция; използваш 6 месеца – връщаш се на мчстото си но без право на повишение в длъжност или на заплата; използваш 3 месеца – считана си за герой и правиш кариера.
Болничните за майки бяха забранени
Приятелка подписа договор (едва ли легален) , че няма да забременява 2 години след назначаване на работа.
След много лутане най-накрая съм във фирма, където не е срамно да си майка и има жени с по две деца родени по време на престоя им там.
Кога държавата ще приеме гъвкави позиции по отношение на майчинството? Намален работен ден, почасова работа, насърчаване на предприемачеството сред майките, има много страни от които можем да черпим опит.