„Още в първия ден, в който влязох в компанията, ми бяха поверени изключително отговорни проекти за важни клиенти – без абсолютно никой да походи скептично към мен, заради това, че съм майка на две деца и може да се наложи да отсъствам“.
Това каза днес Анна Марич, която ръководи програмата за включване и многообразие в Accenture Bulgaria, при представяне на глобално проучване, според което културата на равенство на работното място е мощен генератор на иновации и растеж за бизнеса.
Докладът на опериращата в IT сектора глобална компания „Getting to Equal 2019“, установява, че във фирмите със стабилна култура на равенство, където всеки има възможност да напредва и да се развива, творческият потенциал на служителите и тяхната готовност и способност за иновации са 6 пъти по-високи.
Стъпвайки на резултатите от изследването, компанията си поставя две основни цели по отношение на равенството между половете в глобален мащаб. Да се постигне балансирана работна сила между половете до 2025 г., а до 2020 г. да се увеличи процентът на жените на позицията „Управляващ директор“ до 25% в световен мащаб.
Екипът на Accenture’s Advanced Technology Center в България се ангажира да повиши нивото на работната среда за жените в сектора, каза още Анна Марич. Тази година под надслов „Равни в работата, заедно в успеха“ ще се проведат редица инициативи, които целят да създадат здравословна работна среда не само за дамите, които вече са в сектора, но и за всички, които се колебаят да направят тази крачка“, добави тя.
Анна Марич сподели, че има дългогодишен опит в IT сектора, но след раждането на двете си деца много време е отлагала момента да се върне на работа в голяма компания. „Попадайки в Accenture Bulgaria преди две години, напълно преобърнах представите си за работа в голяма фирма, благодарение на културата на компанията към жените. Откакто съм тук, не съм пропуснала нито една родителска среща, не се е налагало да пренебрегна нито един ангажимент, свързан с децата ми, заради работата. Която в същото време не е малко“, каза Марич. По думите ѝ компанията цени майчинството, разглеждайки го не като отдалечаване на жената от професионалния ѝ живот, а като ценен опит.
Освен доброто отношение, компанията има конкретни политики, които насърчават професионалното развитие на жените. „Знаем, че като работодател трябва ние да направим първите стъпки към подпомагане на кариерата на жените в страната ни, затова въведохме допълнителни придобивки за всяка жена, която е или ще стане част от екипа ни в България. Част от тях са: гъвкаво работно време, home office, бонус „майчинство“, сватбен бонус и други“.
Част от основните теми в инициативите на Accenture Bulgaria в следващите месеци ще бъде женското професионално самочувствие, споделиха още от компанията. „За времето, в което съм в IT сектора, често ми се е случвало да казвам „Не мога, сигурно някой мъж на мое място ще се справи по-добре…“, сподели Анна Марич. „Винаги обаче се е намирал някой колега, който да ми каже, че сама се подценявам и че няма начин да не се справя. Така че, колкото по-бързо се отървем от тази посока на мислене, от този наш собствен предразсъдък, толкова по-лека и успешна кариера ще имаме – затова е важно да говорим за това“.
Accenture предприема действия за постигане на равенство в работната среда не само по отношение на половете. Кампанията за приобщаване ще обхване широк кръг от характеристики в различието – по отношение на възраст, способности, етническа принадлежност, раса, религия, полова идентичност, сексуална ориентация, каза Петър Торнев, старши мениджър на Accenture Bulgaria.
Accenture е водеща международна компания, която предоставя широк спектър от услуги и решения в категориите: стратегии, консултиране, дигитални услуги, технологии и операции. Компанията има около 469 000 служители в повече от 120 държави.
По темата:
Може би ще харесате
Още от Новини
Дело срещу България заради липсата на места в детските градини
Съветът на Европа обяви публично образуването на дело срещу България заради липсата на места в детските градини (Eurochild срещу България …
Мъжкото антибебе хапче е на хоризонта
„Просто плувай, просто плувай…“, пее гордо Дори в „Търсенето на Немо“. Мантрата ѝ върши работа и рибките, хванати в рибарската …
Две изложби, посветени на 150-ата годишнина от гибелта на Васил Левски
Неминуемо е - в следващите дни ще бъдем подложени на нетолкова желано медийно наводнение от изявления по повод 150-ата годишнина …
1 коментар
Като настояш служител от няколко години в Аксенсенчър България ЕООД мога да ви споделя каква е истината зад тази позьорщина. Хоум офис политиката от 8 дни в месеца е чудна, но я въведоха тъй като не искат да харчат пари за друг по-голям офис, и така мизерните 2 етажа зорлем побират 130те служителя на фирмата в София. Анна Марич е обикновен PM, която явно се натяга да влезе във висшия мениджмът на фирмата с подобни допълнителни инициативи. Но много пъти съм я чувал да нарежда на големия си син (който е в 3-4 клас) да вземе от детска градина малкия й син. Е това ако не е пренебрегване на родителдките й задължения, за сметка на фирмените ангажименти… вие си преценете