Преди да се върнем от майчинство към другата работа

0

В текста има референции към някои съвети, публикувани в книгата Happy at Work, Happy at Home: The Girl’s Guide to Being a Working Mom и www.scarymommy.com

Мили майки, в живота на (почти) всяка от нас идва моментът, в който трябва да заменим 24-часовата работа у дома, свързана с отглеждането на потомството, с 8-часов работен ден сред възрастни, за която работа дори, забележете, ни плащат!

Преди да се върнете на бюрото, отделете малко време да се подготвите за тази важна следваща стъпка от вашия живот и живота на семейството ви – защото когато мама я няма, половината къща я няма.

Предполагаме, че вече сте успели да запишете детето на ясла или детска градина (честито!), или сте намерили бавачка, или някой друг, който да гледа детето, а ако кърмите – вероятно сте се снабдила с помпа, с която да се цедите и да търчите по обед до вкъщи и да оставяте урожая (тази практика все още не е толкова разпространена у нас, но сме длъжни да я отбележим).

Напомяме ви и за някои не толкова очевидни неща, за които да помислите преди да се върнете на работа.

(в случай, че още кърмите) Помпа за кърма

Ако досега не сте ползвали помпа за кърма, започнете няколко седмици преди връщане на работа, за да свикнат гърдите ви. Можете да купите нова или да заемете от някоя приятелка – стерилизирайте частите, които по спецификация могат да се изваряват, и почистете останалите. Има съществена разлика между ръчната и електрическа помпа, затова препоръчваме преди да купите, да пробвате с коя ще ви е най-комфортно. Имайте предвид, че електрическите помпи за кърма са значително по-скъпи от механичните/ръчните.

Чанта или несесер за помпата за кърма.

Носете помпата за кърма в удобна и чиста чанта или несесер, от която няма да ви е неудобно на работното място, но и няма да ви коства излишни средства. Изключваме тук всякакви форми на найлонови торбички. В идеалния случай ще можете да приберете в несесера и допълнително шише, или контейнер за млякото, както и допълнителни необходими аксесоари за вас, като например:

Подложки за гърди/подплънки за кърмачки

Трябва да предвидите всякакъв работен сценарий – удължени срещи, изненадваща допълнителна работа, обичайната реакция на млечните жлези при консумиране на някои храни, които помагат за лактацията… Добре е на бюрото си в някое чекмедже да пазите няколко допълнителни подложки за гърди, в случай, че закъснеете с помпането или гърдите ви просто прокапят.

Снимка на бебето/бебетата.

Може би за първи път ще се отделите за толкова дълго време от бебето или бебетата, и тяхна снимка със сигурност ще ви помогне да понесете по-леко раздялата. Казват, че помага и за лактацията. Ако обаче ви става още по-мъчно при вида на детенцето, което е далече, приберете снимката.

Опаковани закуски, ядки, снаксове и подобни.

Когато ви завърти работата, може, без да искате, да пропуснете хранете. За да не отскачате, примряла от глад, до вендинг машината или магазинчето за мазни и калорични вредни закуски, заредете се с пакетче ядки, фурми или някой протеинов бар. Не забравяйте и че ако кърмите, трябва да се храните пълноценно и редовно.

Сгответе наведнъж за няколко дни.

Не е далеч от ума да си представим, че след тежък работен ден, особено в началото, няма да имате силите и времето да се захващате да готвите вечеря у дома (ако партньорът ви отменя в готвенето, това е страхотно!). Ще се случват и дни, в които ще се яде поръчана храна или купена от ресторанта до офиса, но за останалите препоръчваме да наготвите две-три манджи наведнъж, които да замразите в кутии във фризера и после само да претопляте.

Не забравяйте, че най-важно е, че изглеждате добре, когато се чувствате добре.

А това няма да стане, ако насила се опитвате да се напъхате в дрехите отпреди бременността. Кому е нужно?! Не забравяйте, че тялото ви се е променяло в продължение на поне 9 месеца и му трябва време, за да се върне пак там, откъдето е тръгнало. Само на матката ѝ ви трябват около 10 седмици, за да се събере след раждане, да не говорим за останалите части на тялото ви!

Върнете се на работа в средата на седмицата – ако е възможно.

Цели 5 дни далече от детето ви ще е шок и за вас, и за него. В зависимост от това какво работите, предвидете първото ви явяване на работа да е от порядъка на ден-два преди почивните дни.

Научете се да казвате „НЕ“.

Това е едно от най-важните условия на връщането на работа. Научете се да оставяте работа и за утре, да отказвате задачи, които не са ваша работа и, най-важното, да не изпитвате вина за нещата, които не сте свършили днес.

Поговорете с шефа си за новия график, за новите приоритети, за вашето място в работата и мястото на работата в живота ви.

Ако е възможно, направете тази среща извън офиса, за да не ви прекъсват спешни имейли и телефони. С такава среща хем ще наваксате изпуснатите важни събития, хем и вашият ръководител ще е уведомен за важните за вас събития и график.

Репетирайте връщането на работа преди действителното завръщане.

Направете няколко теста преди истинския ден, за да проверите дали за подготовка ви трябват 20 минути повече, дали бебето няма да изпадне в истерия, дали графикът на градския транспорт не се е променил и т.н. Не забравяйте, че времето, което сте спестили сутрин, за вас означава повече сън!

Носете (променената си) дамска чанта на задната седалка

Може допреди няколко месеца да сте ходили с малка елегантна чантичка с капси, в която слагате червило и телефон, но днес трябва да мислите за много повече неща и да носите много по-голяма чанта.

И най-важното – дръжте чантата си ВИНАГИ ДО БЕБЕТО, ако шофирате, дръжте я на задната седалка до кошчето с бебето (макар законът да разрешава поставянето на бебешкото кошче на предната седалка при определени условия, повечето родители возят децата си на задната, обикновено зад шофьора, където се смята за най-безопасно).

Това е малко особен съвет, но е изпитан с времето – майката трябва да помни милион неща и особено ако бебето е заспало по време на път и не напомни на майка си да го вземе със себе си, някоя жена може да се усети чак в магазина. Ако държите чантата си, в която са портмоне, ключове, телефон, изобщо важни неща, до бебешкото кошче, няма да забравите нито едното от двете.

А ако след завръщането ви от майчинство иимате проблеми в работата и шефът ви се чуди как да ви уволни, прочетете текста Какво да направите, ако шефът ви изнудва да напуснете след майчинство?, в който адвокат Стефка Цанкова е изброила основните механизми за защита срещу подобен тормоз.

Facebook коментари

Добави коментар